Saturday, 6 April 2013

Sabarlah Wahai Hati

 assalamualaikum dearies 


YaAllah, jika Engkau dengar isi hatiku, 
Kau limpahkan lah kesabaran kepada diriku, 
Kau berikan lah ketenangan kepadaku, AMIN ! 

Dah lama tak jenguk laman blog ni haa . yes, i'm little bit busy. Mana nak dikejar assingment, presentation, quiz & yang paling penting final da dekat. For the certain reason, aku paksa diri aku menghadap blog yg dh bersawang nii. IM IN DILEMMA! ohhh damn it really make me stuck. Buat itu buat ini semuanya tak kena. WHY ? IMISSMYFAMILY *menitik air mata* :'( rindunya dgn suasana rumah. rindunya gelak tawa ibuayah. rindunya usik usik adik. rindunya nk dengar ibu bebel. rindunya nak cuit ayah. rindunya nak main masak masak dgn ibu. rindunya nak tolong ayah bersih halaman rumah. rindunya nak dengar adik nangis sebab kena usik. rindunya nak golek golek depan tv dgn adik. rindunya nak tidur dgn adik ibu & ayah dalam satu bilik. rindu rindu rindu ! YaAllah sumpah rasa nak menangis. Berat nak tanggung beban rindu family ni. Hidup merempat kt negeri orang, nak tuntut ilmu tapi terpaksa berpisah dgn family. Hujung minggu, just mampu tgk kawan kawan balik rumah jumpa family, dapat lepas rindu kn ? aku just mampu tengok, baca tweet kawan kawan, story hari hari diorang dengan family. yess tak dinafikan, AKU JEALOUS! aku pun nak jugak. Sesekali balik lepas rindu dekat family, breakfast lunch dinner dgn family, hangout dgn family. tapi bila fikir, semua tinggal angan angan mat jenin. Aku jarang dapat balik. Just dapat lepas rindu dengan cakap call. yes maybe tade lah jauh mana kn? tp kalau 8 9 jam perjalanan tu jauh lah citer dy kn ? lgpn tambang bukannya murah. Bila dapat call ibuayah, automatically airmata ni jatuh. sayu sangat. ohh perit perit. Tambah bila dengar ibu ayah tak sihat kn, rasa dunia ni kelam jee. Rasa mcm nak lari balik rumah. Tp mana nak dikejar dgn pelajaran. Yeah hell damn ! Its make my heart cry cry cry & cry. Korang faham tak apa yg aku rasa nii ? Faham tak ? tak eh ? maybe sebab korang tak rasa mcm yg aku rasa. 

Aku tawu ayah selalu stalker perjalanan hidup aku. facebook aku, twitter aku, blog aku. And I just want to let you know that I MISS HOME SO MUCH ! REALLY DO ! Maybe kite tak boleh selalu balik, but believe me kite rindukan korang kt rumah. Korang sentiasa ada kat fikiran ni. Kadang kadang rasa give up dgn diri. Benci dgn diri sbb tak boleh nak jadi kuat. but this is the fact ! IMISSYOUGUYSSOMUCH , XOXO *lap air mata* and i wish i'm strong enough to face this. YaAllah, help me. Angin, sampaikan rindu ini pada keluargaku :')

Love, Dila. Wassalam.